השבוע קיבלנו מהקדוש ברוך הוא משל נפלא!

רגע, לפני שנמשיך לדבר על המשל, בואו נבין  מהו המושג "משל" על פי חסידות.
משל הוא כלי דידקטי שדרכו המורה, המחנך או הרב מעביר מסר הנשגב מבינתו של התלמיד.

כיצד בונים משל?

כדי לבנות משל, מחפשים חוויה המוכרת לתלמיד מחייו האישיים המתאימה בפרטיה לרעיון ומגישים לתלמיד את המשל כסיפור.

התלמיד מבין את המשל, מכיר את הפרטים של הסיפור שהמורה או המחנך מפרט לו אך יחד עם זאת, יודע שטמון בתוכו רעיון הרבה יותר עמוק.  כרגע הוא לא רואה אותו, לא מבין, אבל הוא יודע שיש מה לפצח כאן.
התלמיד אמור לקלף את הסיפור, שכבה אחר שכבה ובסופו של דבר יגיע לרעיון שהיה בתוך המח של המחנך לפני שעטף אותו בתוך המשל.

משה רבינו אומר אחרי ארבעים שנות הליכה במדבר " ולא נתן ה' לכם לב לדעת ועיניים לראות ואזנים לשמע עד היום הזה  " (דברים כ"ט, ג') וכמו שכתוב במאמר רז"ל:  "לא קאי איניש אדעתי' דרבי' עד ארבעין שנין", שמזה מובן, שלאחרי ארבעים שנה "קאי אדעתי' דרבי)  ע"ז ה, רע"ב( זאת אומרת, אחרי ארבעים שנה התלמיד מסוגל לרדת לסוף דעתו של המורה.

ארבעים שנות לימודים זהו פרק זמן מכובד, התלמיד צריך להתאמץ הרבה מאוד, להתייגע כדי להצליח לקלוט את המסר האמתי שהיה טמון בתוך המשל של המורה. (בקונטרס ו"ידעת" תרנ"ז, הרבי הרש"ב כותב על כך בצורה מפורטת ובהרחבה- למי שמעוניינת להעמיק).

נחזור למשל שהקדוש ברוך הוא שלח לנו –  ננסה לקצר את התהליך בתקווה שלא ייקח לנו ארבעים שנה…

קיבלנו השבוע ביקור ממלכתי. הגיע מבחוץ בן אדם מכובד שראשי המדינה התכוננו רבות לבואו, הפעילו מערכות שלמות שחשבו ותכננו בקפידה כל פרט במהלך הביקור.

עם ישראל, בעוד פחות משבוע, מתעתד לקבל ביקור ממלכתי ברמות הרבה יותר גבוהות.

כבר מחג הפסח, כולנו מכינים את המערכת הפנימית שתהיה ראויה ומותאמת. כל מידה ומידה עברה זיכוך לפרטיה כדי לקבל את הקדוש ברוך הוא ואת התורה שהוא מביא אתו עבורנו.

אירוע זה התרחש בפעם הראשונה במעמד הר סיני. אז, זה היה ביקור, הקדוש ברוך הוא ירד אלינו באופן חד פעמי ונתן לנו הדגמה של החוויה. מעמד הר סיני היה סוג של אירוסין והחתונה עומדת להתקיים עוד מעט, בביאת המשיח, נישואין לעולמי עד.

אם עבור הביקור ההוא, עם ישראל, התכונן שבעה שבועות, איזו הכנה צריכה להיות עבור החתונה???

בביקור השבוע, קיבלנו הדגמה זעירה להכנה לביקור ממלכתי, אז איך מתכוננים לנישואין עם הקדוש ברוך הוא?

ברור שכל סדרי העדיפויות שלנו משתנים, שאנחנו, ככלה, ממוקדים רק בחתונה, עסוקים בהכנות של כל הפרטים ופרטי פרטים לנישואין שראויים לחתן שכזה ואם בימים אלו כולנו מתכוננים לקראת חג השבועות, יש לנו הדגמה של העוצמות שצריכות להיות מופעלות עבור הנישואין.

האחראי על הארגון הלוגיסטי של ההכנות לקראת הביקור הממלכתי סיפר שהוא כמעט לא ישן בלילות. אם הוא  לא ישן בלילות, איך אנחנו ישנים בלילות?…

אולי זו קצת הגזמה אבל נכנסנו קצת לפרופורציות, אם עוד מעט מגיעה החתונה עם מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא מאוד ברור איך אנחנו צריכים להראות בימים האחרונים של ההכנות, מה שחשוב- זו הבהירות.

יהי רצון שנהיה כלים ראויים לברכתו של הרבי "קבלת התורה בשמחה ובפנימיות" ושנזכה לשניהם יחד, גם קבלת התורה וגם החתונה בשעה טובה ומוצלחת!

במקצועי, הנני מנחת קבוצות המוסמכת על ידי משרד החינוך. תחומי התמחותי הם: הורות, זוגיות ומודעות עצמית למבוגרים ולנוער.
את תחילת השכלתי כמנחת הורים קיבלתי במכון אדלר.
למעלה מחמש עשרה שנה עסקתי במסירת הרצאות, סדנאות, ושיעורים בכל רחבי הארץ וגם בחו"ל.
בשבע השנים האחרונות, בנוסף לקבוצות הנחיה, ליוויתי אנשים מכל גווני הקשת באופן פרטני, ובעזרת שיטת "איתן" זכיתי לעזור בהרבה מאוד מהמקרים לא רק לצאת מהבעיה אלא לשפר את איכות החיים ולצמוח לאפיקים שבתחילת התהליך היו נראים דמיוניים ובלתי ניתנים למימוש.
בנוסף, הנני מנחה השתלמויות לאנשי מקצוע, מורות גננות וקבוצות עובדים המעוניינים לשכלל את איכות עבודתם כפרט וכצוות. ארגונים שונים מקבלים יעוץ וליווי בתהליכי צמיחה והתפתחות בכלים המיוחדים לשיטת איתן

שינוי גודל גופנים
ניגודיות