"היה זה יום בהיר, השמש שלחה נגוהות פז, הציפורים פטפטו בינות לענפי העצים. הכל היה מושלם. עד שלפתע… "

כל סופר מתחיל יודע שהחומר ממנו עשויה עלילה מנצחת חייב לכלול תפנית בלתי צפויה בתסריט. אם הכל זורם וידוע מראש אין כאן כל עניין לסיפור. הקורא מחפש חידוש, מהפך, שיפתח לו אפיקים חדשים של הבנה.

כל זה טוב ויפה לגיבור העלילה שבסיפור. ככל שהוא מתמודד עם אתגרים גדולים יותר ומתאמץ כנגדם בחשיבה מפתיעה מחוץ לקופסא, כך אנחנו מתמוגגות מהנאה ובולעות דף אחרי דף מרותקות.

כל עוד זה שָׁם בספר..

הגיבור הזה הוא אני

ומה קורה כשאני מגלה ביום בהיר או לא בהיר אחד שגם אני שחקנית ראשית בעלילת חיי שעוד לא הודפסה, ועוד בדיוק בפרק בו נולד לי תינוק חדש שמבצע פרסה חדה בעלילה המשפחתית, וגורם לי לגלות צדדים באישיותי שלא שיערתי מימיי?

אם עד היום תפסתי את עצמי כטיפוס סבלן ונינוח שהרגזנים הגדולים ביותר לא יכולים עליו. מגיע הפספוס הקטן הזה, ובהינף צרחה או מילה מוציא ממני את כל השדים, כעס, לחץ, עצבים, חוסר אונים, שנאה, קיבעון, רתיחה תסכול ועוד ועוד.

והחלק הקשה מהכל? העתיד.

לוט בערפל. איש אינו יודע להיכן תתפתח העלילה ומה יקרה בסופה.

שירותי ייעוץ בע"מ

מכיון שהקב"ה החליט להעלים ממני את סוף העלילה. מתרגשים ובאים להם הרגשות השליליים שבתוכי מחוייטים, מעונבים, מצויידים  בברושורים מעוצבים היטב ומציעים לי שירותי אבחון וחיזוי עתיד מדוייקים ומקצועיים.

"הוא הורס כל חפץ שנקלע לידיו! נס שעל האויר הוא לא צריך לשמור אחרת כבר מזמן לא היינו פה.. הילד הזה יהיה הכבשה השחורה של הבית"

" איך בדיוק הוא ימצא אישה אם כל פעם שקשה לו עם חבר הוא מודיע לי חגיגית שהוא "יראה לו מה זה!" הוא "יפרוס אותו לפיצה" ו"יתלה אותו על קולב" (ששש… לא מגלה לכן מאיפה שמעתי את זה.. כל הזכויות על היצירתיות שמורות..)

שינוי בחיי? נפילות? להתאמץ למצוא פתרון?

להתענג מעלילה בה אני השחקנית הראשית זה כבר יותר מידי!

העידן החדש

בעידן המיוחד בו אנו נמצאים אין משפחה ללא תפנית בעלילה.

האם גם את כמוני שואלת את עצמך, מה המטרה בילדים מאתגרים שדורינו משופע בהם?

והאם בכלל אפשר ליהנות מהורות כשילד מסוג זה נמצא בסביבה?

בואי נחפש יחד את התשובות בפרשת דברים.

חומש דברים בכללותו נושא אופי ייחודי. הוא חוזר ומספר על השתלשלות המאורעות בחומשים הקודמים.

מדוע? מה החידוש?

אז הפעם זה לא רק תיאור דברים אלא משה רבינו מנתח לעומק יותר את החויות שעבר העם ומעודד אותם לחשוף תובנות מהמסע.

למה דוקא עכשיו?

כיון שבני ישראל עומדים לפני הכניסה לארץ ישראל.

הם עומדים להעביר הילוך בחיים למימד גבוה יותר של התנהלות אלוקית "ארץ אשר תמיד עיני הוי' אלוקיך בה" כאן דרוש תרגול מסוג נעלה יותר.

אם עד היום הייתם רגילים ללכת ברגל ימים וחודשים עד למטרה, כעת עידן חדש.

עכשיו כבר יש מטוס. אלא מה? בשביל ליהנות ממנו צריך ללמוד להשתמש בו, לא להבהל מהגודל, מהצורה, לסמוך עליו, ולאפשר לו להרים אתכם לגבהים.

צריך להתרגל להבחין בעומק טובה, קסמה ויכולותיה של המציאות האלוקית.

לא להבהל ממאורעות חדשים, לתרגל קילוף חוייה מכל פרשנות שלילית ולעלות על האמת שבה, ממנה מקבלים כח להתרומם מהעפר, לייעל תהליכים, לראות למרחוק ולפעול בעולם בהיקף גדול הרבה יותר.

מבט ראשוני

משה רבינו מתחיל לגלות סודות.

"אחד עשר יום מחורב דרך הר שעיר עד קדש ברנע" רשי מסביר שאומר להם משה: "ראו מה גרמתם אין לכם דרך קצרה מחורב לקדש ברנע כדרך הר שעיר… ובשביל שקלקלתם הסב אתכם סביבות הר שעיר ארבעים שנה"

נשמע טקסט של "נו נו נו" כזה עם אצבע מתנופפת וגבות חמורות סבר.

גם לך מזדחלת לפעמים מחשבונת קטנטונת ולוחשת לך "קיבלת ילד עונש"?  המשיכי לקרוא ותופתעי.

מבט שני תפנית– לא מה שחשבת!

כאן מביא הרבי בשיחה מדרש מעניין שהופך לנו את הקערה על פיה.

מסופר בגמרא על ויכוח בין רבן יוחנן בן זכאי לבין בייתוסי אחד, מאלו שלא מאמינים בתורה שבע"פ רק בזו שבכתב.

בייתוסקע מיודענו טען שחג השבועות חייב לחול ביום ראשון. משום שמשה רבינו כ"כ אוהב אותנו, ורוצה שנהנה, ועצרת יום אחד זה קצת, לכן קבע אותה צמוד לשבת, כדי לצ'פר אותנו ביומיים פנסיון רוחני מלא בבית המקדש.

מה ענה לו רבן יוחנן בן זכאי? אם אהבת משה רבינו לעם ישראל מתבטאת בארגון כמה שיותר נופשונים, למה טרטר אותם במדבר 40 שנה? לא יכל לארגן להם הגעה מהירה ומסודרת יותר ליעד? קפיצת הדרך?  משהו?

בדבריו אלו חשף אצל הבייתוסי את העיוות התפיסתי שלו על עבודה, עונג ואהבה.

התפיסה הבייתוסית אומרת אנו מאמינים רק בתורה שבכתב, זו שהגיעה מלמעלה ישירות, ולא בזו שבעל פה, שעם כל הכבוד שגם היא מאת ה', היתה צריכה לעבור תהליך עיכול דרך שכלם ויגיעתם של חכמי ישראל.

במילים אחרות:

זרימה, קלות, נוחות, אין! עבודה אאוט!

מה טוב בעבודה? איכס! להזיע, להתלכלך, לשבור את הראש, מי צריך את הכאב ראש הזה? מה כיף בזה? מה טוב בזה?

תנו לי את הכסא נח עם השייק בננה קוקוס שלי על חופי הוואי ועזבו אותי בשקט!

תנו לי משפחה עם ילדים מוכשרים, חרוצים ממושמעים ספקי נחת במזומנים. זה משפחה מאושרת! מה לא כך?

כאן מגלה רבן יוחנן את המתכון האלוקי המנצח לעונג אמיתי . הירת"מי

רצון, תפנית, מטרה.

הוא מבקש מהבייתוסי לחפש את התשובה בין דפי ההסטוריה. אז חיפשתי גם אני.

דפדוף קצר בעלילותיהם של אבותינו הקדושים מעלה נתון מעניין.

 "ביקש יעקב לישב בשלווה" יש בך רצון להגיע לשלווה פנימית אמיתית? כזו שאיש, מתינוק צרחן ועד חשבון בנק מרוקן לא יוכל לקחת ממך?

מצויין! זה מראה על אמונך בטובו של ה'. "אז קדימה אהובה" אומר לך הקב"ה, "אחרי לתפנית". "קפץ עליו רוגזו של עשיו" בואי קבלי תרגיל שיהפוך עליך סדרי בראשית, ויעורר בך את שרירי השלווה והאמונה.

אל תבהלי. אני מאחוריך בגיבוי מלא. תשקיעי, תתייגעי, ותקבלי שריר עוצמה נפשית מפותח חזק וזמין לשימוש.

ומה בסוף? הגענו למטרה. מעיד הכתוב כי השנים המתוקות והשלוות ביותר של יעקב אבינו היו ב..מצרים! הוא הגיע לשם עם שרירים מחוזקים מאימונים קודמים, ויכל כבר ליהנות מהתרגיל ששמו "מצרים".

תפנית – מפנה את הדרך

עכשיו נחזור לדברי משה רבינו. הוא אוהב אותנו אהבת נפש ומגלה לנו את הסוד "בשביל שקלקלתם" – אהבה מקלקלת השורה. וגורמת לי להעניק לכם אתגר הנראה כקלקול הזרימה והשגרה, אני שולח לך באהבה גדולה ילד עם נשמה מיוחדת.

שלא מאפשרת לבייתוסים – לתפיסות מעוותות ומגבילות להרגיש בנח אצלך.

נכון, הוא גורם לך ל"הסב אתכם סביבות הר שעיר 40 שנה" לעבוד, ליפול, לקום, להזיע, להסתחרר, לחשב אינספור פעמים מסלול מחדש, אבל גם תוך כדי לגלות יכולות חדשות שלא ידעת שקיימות בך. עד שתגיעי ל- "40 שנה" – לשינוי של בינה. לשינוי מתוך עומק מתוך חיבור אמיתי לצרכים והרצונות של הילד שינוי שיאיר את ציון באור חדש שלא היה בו קודם, האור שלך. ול"הר שעיר" – לשער הגבוה על ההר ממנו תראי למרחוק. וכל הגן עדן הזה בכח עבודתך ובזכות גילום התפקיד המשכנע שביצע בשלימות ילדך המפוצץ.

עכשיו את מבינה למה הקב"ה לא מגלה לך את סוף העלילה? כי הוא נתן לך את הכבוד ליצור אותה בעצמך.

כל יום אנו מתפללות "הסר שטן מלפנינו ומאחרינו"

שכן זו אחת מטקטיקות העבודה החזקות של הרגשות השליליים.

מלפנינו– ציור עתיד שלילי שהם משרטטים היטב לפני ההתמודדות עם הנסיון. ומאחרינו – עמעום השינוי וההתקדמות שעברנו בעקבות ואחרי ההתמודדות עם הנסיון.

כעת קבלי תרגיל שיעזור לך להגביה עוף ולראות בחייך את ה"בשביל שקלקלתם" את "ההסבה סביב ההר" ואת ה"40 שנה" ולשכתב את העלילה מחדש.

את התרגילים לכתבה זו תמצאי במסלול הקל זהו מסלול ללא עלות.

עלייך להצטרף כחברה במסלול ותהני מכתבות לימודיות ותרגילים.

דילוג לתוכן