הסיפור בימי הספירה – איך יוצאים לדרך חדשה?

כולם מקפידים ו 49 יום סופרים וגם אנחנו הנשים ממש משתדלות להיות בין הסופרות.

מה סופרים? אילו מידות מתקנים? ואיך זה באמת נוגע אלי?

ידוע שעמ"י מתחלק בכללות לשבעה סוגים, המקבילים לשבע הספירות העליונות.

חסד – אנשים שאוהבים להעניק ולתת.

גבורה – אנשים שחוש הביקורת והתקיפות אצלם יותר מפותח.

תפארת – אנשים  שמחפשים איזון והרמוניה.

נצח –  אנשים עם סבלנות, נחישות ועקביות.

הוד – אנשים עם ענווה והתבטלות פנימית.

יסוד – אנשים שאוהבים תקשורת וחיבור.

מלכות – אנשים שנוטים לביצוע ומעשיות.

כל יהודי נולד עם נטייה טבעית למידה מסוימת. בספירת העומר אנחנו מתקנים

כל מידה בהתכללות עם כל המידות האחרות.

חסד שבחסד, חסד שבגבורה, חסד שבתפארת…

גבורה שבחסד, גבורה שבגבורה וכך הלאה…

אין די בעבודה עם כל מידה בפני עצמה. הקב"ה דורש מאתנו לפני מתן תורה

עבודה אמתית, עבודת המידות.

אמא שנטייתה הטבעית היא חסד – לתת בהרחבה, לפנק בהרבה אהבה,

תיתקל בקושי כשיש צורך לקבוע גבולות.

מצפון ואשמה ילחשו לה:" עזבי את הילדה, מסכנה. כל היום למדה. תני לה עוד

לקרא.. עוד קצת לשחק… להשתחרר.."

ילדים זקוקים לגבולות ברורים וכשהכול מותר ומתאפשר הם עלולים להרגיש

חוסר ביטחון. חוסר יציבות.

כשהאמא תלמד להשתמש גם במידת הגבורה ובזמנים הנדרשים לנקוט

באחריות, כוח ועוצמה אזי בטחון ובהירות יכנסו לתמונה ואת הבית יעטפו רוגע

ושלווה.

ומהצד השני אישה הנוטה באופן טבעי לצד הגבורה ואצלה הבית מתנהל מתוך

יראה.  כעס והאשמה עלולים ליטול חלק פעיל בהתנהלותה: " למה הוא לא

אוסף את המשחקים?  כמה פעמים צריך לחזור על אותם כללים?"

ויוסיפו הקולות:" איך הוא מדבר אליך? איך הוא מעז?" וכבר הבית עולה בטונים

וכל הצדדים מפסידים.

איך יוצאים לדרך חדשה? איך מפסיקים את הדרדרות העגלה?

לאימא רצינית ומשקיעה מוגש כאן תרגיל התבוננות והעמקה.

הכלים הדרושים: דף רגשות ( ניתן להוריד את דף הרגשות בסוף המאמר ) דף חלק , כלי כתיבה ,

נשימה עמוקה והופ לעבודה..

העלי בזיכרונך סיטואציות מהשבוע האחרון וסמני 5 רגשות העולים בך מול

התנהגות בלתי רצויה של הילד.( "רק אם יש כזו..")

חשבי אילו רגשות את מעוניינת להרגיש במקומם וסמני גם אותם בדף.

בואי נמשיך צעד אחד קדימה. מוכנה?

חשבי על משפט אותו יטען הרגש החיובי הראשון שסימנת. כתבי אותו על דף.

ההתנגדויות יגיעו מיד ולכן רשמי את המשפט שיטען הרגש השלילי הבא. מולו

נסי שוב לחשוב על משפט שיעלה מתוך הרגש החיובי השני וכך הלאה לכל

שאר הרגשות.

זה יכול להראות בערך כך.

" תודי לה' שאלו הן ההתמודדויות שלך.. השכנה ממול מתפללת יום יום לכזו

התמודדות – ילדים"

והרגש אשמה מיד יעלה טעון " כן יש לך ילדים אך תראי איך הם נראים…"

-" נראים לא רע.. נכון.ילדים עם הרבה אנרגיה ב"ה ואת עושה כמיטב יכולתך"

וכאן מגיעה קבלה.

אך הנפש הבהמית לא מוותרת. כישלון יגיד: " עזבי, את כזו, לא מצליחה..

מצהירה על חוקים חדשים אך הם אף פעם לא מיושמים"

" יש לך את הכוח. את חלק אלוק. את בהחלט יכולה! התחילי עם כלל אחד

בשבוע ותראי איך הוא עובד נפלא!!" רגש של עידוד מתווסף לרשימה.

 

לכל אחת יש נפש דומיננטית משלה. כל אחת אינה דומה לחברתה.

נסי לכתוב משפטים דומים העולים מול הרגשות המסומנים.

לאחר התהליך:

התבונני שוב בדו שיח – מה למדת מהדברים? מה הם נתנו לך להבין?

איך את מרגישה עכשיו?

בתרגיל אותו עשינו לעייל הכנסנו את הנפש השכלית. הן הנפש האלוקית והן

הבהמית משתמשות בשכל הנותן הסבר וסיפורים שונים על הרגש ( במקרה

של הנפש הבהמית ) או מוליד רגש ( בנפש האלוקית ).

בימים אלו בהם עבודת המידות נדרשת יש לך הזדמנות נהדרת ומתנה של כלי

מופלא.

השתמשי בו, התאמני ולבטח תרגישי גאולה!!!

ניתן להעלות למייל שאלות או בקשה להכוונה ובעז"ה אשתדל להיות לך לעזרה.

כתבי לשפרה כאן

 

הורידי את דף הרגשות

דף רגשות

הורידי את דף הרגשות כאן

 

דילוג לתוכן